dilluns, 9 de gener del 2012

Llenguatge audiovisual

Un dels principals objectius a l’escola és ensenyar a llegir i escriure als infants. Utilitzem el llenguatge visual, però també és molt important que l’utilitzem igual o més que el verbal que és el llenguatge audiovisual. Es un llenguatge caracteritzat per la utilització de el so i la imatge amb la finalitat d’educar als infants a través de les emocions i els sentiments ( suports visuals, d’àudio amb cançons, música...) 
El vídeo lliçó no és un bon exemple de bon llenguatge audiovisual, ja que no transmet cap tipus d’emoció. ( son tipus de vídeos que van molt bé per estudiar lliços senceres i molts conceptes però no pas per aprendre al moment. L’alumne ha d’aprendre veien el vídeo, seria un vídeo motivador, en aquest tipus de vídeo la idea és transmetre emoció. 
Joan Ferrer fa vídeos motivadors. 


A classe el professor ens va passar dos vídeos: un tractava sobre la historia de Catalunya, en el que havia VÍDEO, SO i TEXT, i el resultat és que ningú estava atén. El segon vídeo era de dibuixos animats i no havia text, l'únic que havia era SO i IMATGE i vam estar atentes de tot el que sortia.

S'ha de tenir clar, que no és el mateix utilitzar un mitjà audiovisual que el llenguatge audiovisual. 



A continuació adjunto un vídeo en el que es veu com nens de primària treballen amb el tema del cine:


Edu3.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada